Veel van je klanten gaan niet de hele zomerperiode op vakantie. Gemiddeld gaat jouw doelgroep twee weken op vakantie, dus er blijven genoeg weken over voor een leuke zomercampagne!

Plan een zomer actie

Vier de zomer met je klanten en start een leuke zomer actie. Geef bijvoorbeeld een leuk zomers artikel weg bij je aanbieding en breng je klanten op deze manier in een heerlijke vakantiestemming. Kortingsacties zoals de hoogte van de temperatuur zijn ook altijd leuk om aan te bieden. Versterk je aanbieding door deze te promoten op je website, social media (bijvoorbeeld door je bericht te ‘boosten’) en te plaatsen in een mailing. Off-line kun je denken aan een leuke zomerflyer met bijvoorbeeld een coupon die je klant kan inleveren, of een zomerse stempelkaart.

Welkom Thuis

Wanneer valt de vakantie in jouw regio? Zodra je weet wanneer je doelgroep terug is van vakantie kun je een ‘Welkom Thuis’ campagne starten voor je klanten. Ze zijn uitgerust, weer opgeladen en klaar voor nieuwe ontwikkelingen!

Breng je klantenlijst op orde

Benut de zomerperiode ook voor je administratie en het updaten van je website en klantlijst. Naast het updaten en uitbreiden van je mailinglijst kun je je klantenlijst ook gebruiken voor facebook promotie doeleinden! Meer weten? Neem dan contact op voor de mogelijkheden.   Stel je marketing- en sales activiteiten niet uit tot na de zomer. Gebruik deze periode juist om aandacht en tijd voor de klant en de doelgroep vrij te maken. Een hele fijne zomer toegewenst!