Tegenwoordig heeft bijna ieder bedrijf een Facebookpagina, maar door verschillende factoren is het bereik van de berichten op je zakelijke pagina wel afgenomen. Hoe kun je toch het maximale uit jouw berichten halen? Hier enkele handige tips voor een effectief facebook bericht!

Tip 1: Afwisseling

Het is soms een uitdaging om de aandacht van de volgers van je pagina vast te houden, plaats daarom verschillende soorten berichten te plaatsen. Het is niet altijd zo moeilijk als je misschien denkt, geef bijvoorbeeld informatie over de producten of diensten die jij aanbiedt, nieuwtjes, antwoorden op vragen die je krijgt van klanten, verjaardagen medewerkers, foto’s van een cursus, een teamuitje of geef je fans zo nu en dan een kijkje achter de schermen!

Tip 2: Blijf jezelf

Blijf in je bericht dicht bij jezelf, je volgers vinden jou en je aanbod namelijk leuk! Probeer ze daarom niet op een onpersoonlijke manier aan te spreken. Ook als je een bericht van iemand anders of een andere pagina deelt, schrijf hier dan wel een persoonlijke noot bij!

Tip 3: Boost & Promoot

Sinds de veranderingen op Facebook is het bereik van berichten afgenomen. Verdient jouw bericht de aandacht van meer mensen? De beste oplossing is dan om je bericht te boosten en te promoten. Promoten van je berichten op Facebook zorgen voor meer bereik, interactie en traffic naar je pagina en website!

Tip 4: Stel vragen en wees altijd relevant

Iedere dag een bericht posten op Facebook is geen slecht idee, maar let er wel op dat het bericht dat je plaatst of deelt ‘relevant’ is. Ken je doelgroep en pas je berichten hierop aan. Wat vinden ze leuk om te lezen, welke vragen hebben ze en hoe kun je de link maken naar wat jij aanbiedt? Weet je het niet en wil je interactie aangaan met je fans? Stel zelf vragen! Let wel op dat je eenvoudig te beantwoorden vragen stelt.

Tip 5: Afbeeldingen & Links

Een bericht met een sprekende afbeelding trekt de aandacht! Mensen klikken sneller op een foto dan op alleen tekst. Vergeet ook een linkje niet in je bericht, deze verwijst naar bijvoorbeeld je blog bericht of een pagina van je website. Je fans die graag meer willen weten, komen op deze manier direct op de juiste plaats terecht.

Hoe werkt facebook voor jouw bedrijf?

Het succes en bereik van je berichten verschilt natuurlijk per bedrijf, doelgroep en boodschap. Een social media plan is daarom een goede stap om uit te zoeken wat het beste werkt voor jou en je bedrijf. Ik help je hier graag verder mee. Voor vragen kun je altijd even contact met mij opnemen.